Birkneo fik en visiuel identitet, der matcher deres ekspertise
Hos konsulenthuset Birk & Neo salgstræner de deres kunder i den første del af det gode salg. Herunder mødebooking og pitch-teknikker samt pipelineforståelse og -kontrol.
Deres utroligt skarpe konsulenter arbejder hver dag for at sikre en bedre forudsigelighed i salget, som mange virksomheder i dag mangler.
Samarbejdet i faser
Ethvert samarbejde beror altid på et godt fundament. Læs nedenfor og bliv klogere på, hvordan vi greb opgaven an og hvilken løsning vi kom frem til.
Birk & Neo havde et behov, der hastede. Derfor afholdt vi kort tid efter vores indledende dialog den første workshop. Formålet med den første workshop var for os at forstå Birk & Neo fra deres image udadtil ind til kernen i forretningen.
Det var også til denne workshop, at vi sammen fandt frem til, at Birk & Neo ikke blot manglede en ny hjemmeside med webshop funktion – de manglede helt overordnet en ensartet, professionel, visuel identitet.
Efter den indledende workshop kastede vi også straks over arbejdet. Hos Replace fik vi sammensat en brand DNA, der matchede Birk & Neos personlighed.
Det var Birk & Neo enige i, og herefter gik vores arbejde med at implementere den DNA i alt fra ny hjemmeside til brevpapir og e-mail signaturer.
Da vi kom i kontakt med Birk & Neo i foråret 2020, havde de dog en udfordring. Deres hjemmeside haltede langt bagefter og midt i en pandemi og hjemsendelser var det langt fra optimalt.
Derudover havde Lasse fra Birk & Neo også en drøm om at lave webinarer, og til det skulle de bruge en hjemmeside, der kunne håndtere denne del.
Hvad Birk & Neo ikke vidste var, at de ikke bare skulle få en ny hjemmeside. De skulle få en helt ny visuel identitet, som i langt højere grad matcher deres niveau af ekspertise og faglighed.
I dag har Birkneo en visuel identitet, som matcher de mennesker og den ekspertise man som kunde møder, når man får salgstræning af Birk & Neos konsulenter. Herunder har vi arbejdet med:
- en rød tråd i den visuelle identitet
- et optimeret hjemmesidedesign og helt nye features
- et nyt, fængende logo
- passende tilbudsskabeloner
- en e-mail signatur
- og meget mere.
Derudover har vi optimeret deres hjemmeside, så både den visuelle og den tekniske del står knivskarpt og lever op til de krav, Birk & Neo har for sig selv og deres forretning. For eksempel kan de i dag både sælge og afholde webinarer direkte gennem deres hjemmeside. En feature de i den grad manglede, da vores samarbejde begyndte i foråret 2020.
For Birkneo har det både betydet en mere strømlinet kommunikation udadtil og en væsentlig forøgelse i omsætning gennem deres hjemmesides webshop-funktioner.
Hos Replace har vi været meget glade for samarbejdet med Lasse og resten af Birk & Neo, og vi er så heldige, at samarbejdet fortsætter. I dag er vores primære opgave at understøtte lasse og resten af temaet, når deres innovative tilgang fører til nye initiativer.
Blandt andet er der nogle lækre videoer i pipeline. Så hold skarpt øje med Birkneo.dk, der er spændende ting i pipeline.
Et samarbejde i verdensklasse!
“Når man har en hjemmeside, og noget pludselig går galt eller man opdager en fejl, kan man godt gå lidt i panik. Her er jeg helt rolig i mit samarbejde med Replace. De er nemme at få fat på og reagerer med det samme. Det giver mig en ro, fordi jeg ved, der er styr på det.”
– Lasse Birk, Direktør hos Birk & Neo

Hos Replace føler man virkelig, at man betyder noget. Man kan mærke, at de gerne vil en. Man ved simpelthen ikke, at man har brug for dem, før man har prøvet dem. – Lasse Birk, Direktør hos Birk & Neo
Mathias fra replace udtaler
”Hos Replace binder vi altid vores arbejde op på en strategi. Den strategi lægger vi naturligvis sammen med vores kunder. På den måde sikrer vi, at der er en rød tråd igennem hele samarbejdet. Lasse har vist os en utrolig stor tillid, og det har været en fornøjelse af løfte Birk & Neos strategi til det næste niveau”